Jeden ze sztandarowych projektów Rządu. Zostaną wyprodukowane i będą świadczyć o inicjatywności, kreatywności, postępie. Samochody elektryczne mają przyczynić się do unowocześnienia Polski. Sympatyczne założenie, ale jest co najmniej jedno „ale”. Idea samochodów elektrycznych wynika z troski o stan środowiska naturalnego, zanieczyszczenia powietrza i przeciwdziałania szkodliwym reperkusjom zdrowotnym smogu dla społeczeństwa. Trzeba mieć także sprawną, wydajną energetykę i sieć przesyłu. Bardzo ważny problem: z czego uzyskujemy energię. Samochody elektryczne na prąd wytwarzany przez energetykę węglową to nieporozumienie. „Zamienił stryjek siekierkę na kijek”. Albo inaczej: „nie kijem go, to go pałą”. Samochody elektryczne i energetyka oparta na węglu to sprzeczność, która podważa wspomniany projekt. Inna sprawa, to stan polskiej energetyki. Najstarsze turbiny w Europie, fatalny stan instalacji przesyłu. Grozi nam nieszczęście i trzeba zrobić wszystko, by go zminimalizować. Wieść gminna głosi, że także system zabezpieczenia przeciw cyberatakom pozostawia wiele do życzenia. Sama energetyka jest poddawana presji wykładania środków na inne cele, aniżeli związane z jej zadaniami własnymi. Zamiast zyski przeznaczać na cele inwestycyjne i modernizacyjne, często słyszymy o współfinansowaniu przedsięwzięć nieefektywnych bądź ekonomicznie wątpliwych. Na dłuższą metę zapłacimy wszyscy poprzez wyższe rachunki za prąd. W innych krajach europejskich rozwija się promocję samochodów elektrycznych bądź hybryd łącznie z polityką uzyskiwania do nich zasilania z odnawialnych źródeł energii. W Polsce preferowane są projekty, które łącznie doprowadzić mogą do większego zanieczyszczenia środowiska, niż ma to aktualnie miejsce. Byłoby chwalebne, gdybyśmy przemyśleli naszą strategię motoryzacyjną łącznie z polityką energetyczną, która wydaje się niezmienna gdzieś od 50 lat.
- Home
- Zaczynam
- Kołobrzeg 2024
- Tatry 2023
- Britannia 2023
- Edinburgh 2023
- Edinburgh Castle
- Starsze galerie
- Belleville murale 2012
- Barcelona – codzienna
- Barcelona – Gaudi
- Barcelona – uliczki
- Praga murale 2009
- Hastings 2012
- Oxford 2012
- Giverny 2012
- Monmartre 2012
- Paryż 2012
- Dębki 2013
- Kronborg 2010
- Odense 2010
- Slagelse 2010
- Kopenhaga
- Tivoli
- Salvador Dali
- Samba
- Brzegi Nilu
- Egipski handel
- Egipskie uliczki
- Alcudia
- Majorka
- Valdemosa
- Storczyki 2014
- Bielany Murale
- Bielany 2014
- Łazienki 2014
- Świder 2014
- Dębki 2014
- Orchidee 2014
- Rabat 2014
- Essaouira port 2014
- Essaouira 2014
- Kozy 2014
- Casablanca 2014
- Volubilis 2014
- Marakesz 2014
- Fez 2014
- Agadir 2014
- Wersal
- Defense
- Saint-Martain
- Saint-denise
- Pompidou bis
- Pompidou
- Łuk Tryumfalny
- Sekwana
- Paryż panorama
- Łazienki 2015
- Bettes Chaumont
- Kazimierz 2016
- Piaśnica 2015
- Nerja jaskinie
- Nerja skały
- Nerja 2016
- Lanjaron 2016
- Gibraltar 2016
- Granada 2016
- Ronda 2016
- Malaga 2016
- Mijas 2016
- Fuengirola 2016
- Piaśnica 2017
- Hammersmith 2017
- Tate Britain 2017
- Tate Modern
- Tower 2017
- Londyn 2017
- Teneryfa 2018
- Lanzarote 2018
- La Gomera 2018
- Gran Canaria 2018
- Fuenteventura 2018
- Sandomierz 2018
- Park Vigelanda 2018
- Norwegia skansen
- Sandefjord 2018
- Bergen 2018
- Norweskie wodospady
- Norweskie krajobrazy
- Shanghaj 2018
- Rzeka Li
- Macao 2018
- Chińska Wenecja
- Xian 2018
- Tarasy ryżowe
- Madera 2019
- Porto Santo 2019
- Funchal 2019
- Hongkong 2018
- Shaolin 2018
- Reykjavik 2019
- Islandia wodospady
- Islandia lodowce
- Islandia gejzery
- Kazimierz 2022
- Tatry 2021
- Krynica Morska 2021
- Piaski 2021
- Islandia 2019
- Zurich 2022
- Zermatt 2022
- Old Zermatt
- Matterhorn 2022
- Skansen w Sanoku
- Cerkwie w Bieszczadach
- Alpy 2022
- Bieszczady 2022
- Synaj 2023
- Petra 2023
- Mozaigue 2023
- Kanion Salama
- Taormina 2023
- Syrakuzy 2023
- Noto 2023
- Etna 2023
- Nicolosi 2023
- Cefalu 2023
- Scotland Museum
Leave a Reply