Referendum w Baranowie

Referendum Prezydenta, referenda szwajcarskie, referendum w Baranowie. Centralny Port Komunikacyjny. Lotnisko Chopina w Warszawie nie może się bez końca rozrastać. ok. 15 mln przepustowości i raczej koniec możliwości. Nie jest z gumy. Nie da się. Wymyślono inwestycję w gminie Baranów za ok. 35 mld zł. Gigantyczna inwestycja na urodzajnych ziemiach. Wszystko musi powstać od zera, a “przy okazji” należy wysiedlić ludzi. Pozostali będą poddani wątpliwemu urokowi działającego lotniska i jego niezbędnej infrastruktury. 84% osób wypowiedziało się przeciwko tej inwestycji. Frekwencja – 47%. Najniższa była w regionach, które nie są przewidziane do uwłaszczeń. Wniosek: zdecydowany sprzeciw mieszkańców. Jednocześnie warto pamiętać o możliwości doinwestowania lotniska w Modlinie. Według jego zarządzających /aktualny biznes plan/ potrzeba ok. 1 mld zł, by w ciągu najbliższych 5 lat spokojnie dojść do maksymalnej przepustowości Okęcia, czyli 15 mln przewożonych osób rocznie. Aktualnie Modlin obsługuje ok. 3,5 mln. Nawet, jeśli przewidywany koszt finansowy nie jest pełny, to powstaje pytanie, dlaczego nie rozbudowa infrastruktury, która istnieje i działa? Relatywnie niskim kosztem?Czy nie można rozwijać lotnisk w Radomiu i Łodzi? W Polsce wybudowano obiekty, które nie są wykorzystywane. Czy warto budować drugą “HUTĘ KATOWICE”? Gigantomania była w socjalizmie uzasadniana ideologicznie, propagandowo. W kapitalizmie liczy się efektywność ekonomiczna. Oszczędność grosza publicznego. Nie można marnować zasobów. Najpierw trzeba zbadać na wszelkie sposoby możliwości inwestycyjne w istniejących portach lotniczych. Faktem jest, że lotnisko w Warszawie jest u kresu wydolności przewozowych  i jednocześnie bardzo uciążliwe dla mieszkańców. Projekt CPK w Baranowie ma jednak liczne wady, czemu także dali wyraz jego mieszkańcy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Blue Captcha Image Refresh

*