Państwa prowadzą wiele polityk. Taka jest ich natura, powołanie, rola. Krajowej polityce zazwyczaj podlega także motoryzacja. W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie obywateli, stan środowiska naturalnego, rozwój technologii. Polska sprawia wrażenie, jakby od lat nie prowadzono jakiejkolwiek polityki motoryzacyjnej. Trudno za taką uznać dostrzegalny efekt, w postaci centralnego, europejskiego śmietnika. Wszelkie prognozy wskazują, że w 2016r pobity zostanie rekord w postaci ponad miliona używanych samochodów ściągniętych do naszego kraju. W ogromnej przewadze są to pojazdy mające ponad 10 lat. Przekształcamy się w centralne europejskie wrakowisko ku pożytkowi krajów, które prowadzą racjonalną, przemyślaną politykę. Polega ona preferowaniu zakupu oszczędnych, nisko emisyjnych samochodów, w tym hybryd i elektrycznych. Uniemożliwia się rejestrację leciwych samochodów nie spełniających surowych norm zanieczyszczenia powietrza. Nie wpuszcza się do miast szczególnie starszych diesli. Tymczasem Polska nie robi nic, by przeciwdziałać negatywnemu zjawisku zalewu motoryzacyjnego złomu, który nie dość, że krąży po drogach, to emituje zanieczyszczenia powodujące degradację zdrowotną obywateli. Trzeba także pamiętać, że bogate kraje zachodnie pozbywają się kosztów związanych z utylizacją starych samochodów. Preferując i wspierając zakup nowych pojazdów o zaawansowanych technologiach przyczyniają się do rozwoju ich nowych generacji. Sprzyjają innowacyjnej gospodarce, eliminują zanieczyszczenia, ograniczają koszty a przy okazji otrzymują ekstra zapłatę za eliminowane z ruchu pojazdy. Perspektywiczna polityka wiodących krajów UE jest skutecznie wspierana przez Polskę, która znakomicie ułatwia ten „interes”. Od początku okresu transformacji nie prowadzimy żadnej polityki. Bierzemy wszystko, jak leci. Wszelkie motoryzacyjne śmieci. Z uwagi na skalę zjawiska koszty są ogromne. Środowisko, zanieczyszczenia, zdrowie, wypadki, utylizacja wraków. Jakoś tak się dzieje, że rozmaite wersje rządzących układów politycznych prowadzą zadziwiająco spójną, jednolitą politykę motoryzacyjną. Polega ona na ciągłym poszerzaniu liczebności centralnego, europejskiego śmietnika motoryzacyjnego.
- Home
- Zaczynam
- Erice 2024
- Famagusta 2024
- Lania 2024
- Lefkara 2024
- Limassol 2024
- Salamina 2024
- Starsze galerie
- Belleville murale 2012
- Barcelona – codzienna
- Barcelona – Gaudi
- Barcelona – uliczki
- Praga murale 2009
- Hastings 2012
- Oxford 2012
- Giverny 2012
- Monmartre 2012
- Paryż 2012
- Dębki 2013
- Kronborg 2010
- Odense 2010
- Slagelse 2010
- Kopenhaga
- Tivoli
- Salvador Dali
- Samba
- Brzegi Nilu
- Egipski handel
- Egipskie uliczki
- Alcudia
- Majorka
- Valdemosa
- Storczyki 2014
- Bielany Murale
- Bielany 2014
- Łazienki 2014
- Świder 2014
- Dębki 2014
- Orchidee 2014
- Rabat 2014
- Essaouira port 2014
- Essaouira 2014
- Kozy 2014
- Casablanca 2014
- Volubilis 2014
- Marakesz 2014
- Fez 2014
- Agadir 2014
- Wersal
- Defense
- Saint-Martain
- Saint-denise
- Pompidou bis
- Pompidou
- Łuk Tryumfalny
- Sekwana
- Paryż panorama
- Łazienki 2015
- Bettes Chaumont
- Kazimierz 2016
- Piaśnica 2015
- Nerja jaskinie
- Nerja skały
- Nerja 2016
- Lanjaron 2016
- Gibraltar 2016
- Granada 2016
- Ronda 2016
- Malaga 2016
- Mijas 2016
- Fuengirola 2016
- Piaśnica 2017
- Hammersmith 2017
- Tate Britain 2017
- Tate Modern
- Tower 2017
- Londyn 2017
- Teneryfa 2018
- Lanzarote 2018
- La Gomera 2018
- Gran Canaria 2018
- Fuenteventura 2018
- Sandomierz 2018
- Park Vigelanda 2018
- Norwegia skansen
- Sandefjord 2018
- Bergen 2018
- Norweskie wodospady
- Norweskie krajobrazy
- Shanghaj 2018
- Rzeka Li
- Macao 2018
- Chińska Wenecja
- Xian 2018
- Tarasy ryżowe
- Madera 2019
- Porto Santo 2019
- Funchal 2019
- Hongkong 2018
- Shaolin 2018
- Reykjavik 2019
- Islandia wodospady
- Islandia lodowce
- Islandia gejzery
- Kazimierz 2022
- Tatry 2021
- Krynica Morska 2021
- Piaski 2021
- Islandia 2019
- Zurich 2022
- Zermatt 2022
- Old Zermatt
- Matterhorn 2022
- Skansen w Sanoku
- Cerkwie w Bieszczadach
- Alpy 2022
- Bieszczady 2022
- Synaj 2023
- Petra 2023
- Mozaigue 2023
- Kanion Salama
- Taormina 2023
- Syrakuzy 2023
- Noto 2023
- Etna 2023
- Nicolosi 2023
- Cefalu 2023
- Scotland Museum
- Edinburgh Castle
- Edinburgh 2023
- Britannia 2023
- Tatry 2023
- Kołobrzeg 2024
Leave a Reply